VISITA A DUNA DU PILAT I FUTUROSCOPE

21/04/2020

QUÈ PODRÍEU FER AMB LA NOSTRA CAMPER UN COP TINGUEU UNA SETMANETA PER PODER ESCAPAR-VOS? AVUI US PROPOSEM TREPITJAR LA DUNA MÉS GRAN D'EUROPA, VEURE L'ESPECTACLE NOCTURN MÉS GRAN DEL MÓN EN UN PARC TEMÀTIC I GAUDIR DEL FAMÓS PARC TECNOLÒGIC FUTUROSCOPE. BÉ, AIXÒ, ENTRE D'ALTRES COSES. SOM-HI?

DIA 01: Sortim de Caldes de Montbui al matí direcció França amb la intenció de passar la primera nit a Montesquieu a Aquitània. I per això hem calculat que la parada al migdia per dinar serà a la meitat del trajecte, a Capendu. A més, no cal córrer molt, els quilòmetres per les autopistes franceses es fan molt ràpid. Capendu està a uns 290 quilòmetres de Caldes.

Dinem, estirem les cames i tornem a la carretera per fer uns 235 quilòmetres més, unes dues horetes, per arribar a Montesquieu on comença la nostra aventura.

Gràcies als companys de “France Passion” trobem un lloc fantàstic per aparcar la Camper i passar la nit. Es tracta d'una granja que es dediquen a la fruita i podem dormir a la seva parcel·la, a més a més de comprar fruita i altres productes que ens aniran molt bé pel viatge. Al arribar a la tarda, tenim temps per passejar per la granja, descansar, jugar en una zona ombrívola amb arbres frondosos i contemplar com neden els ànecs en una bassa. Però el que més ens distreu és com ens expliquen a la seva botigueta com fan el seu licor d'albercoc.

DIA 02: Després d'una agradable nit, plàcida i amb molt bona temperatura, ens posem en marxa. Toca fer 179 quilòmetres cap a la Duna du Pilat. En un parell d'hores hi hauríem de ser, sempre que no sigui diumenge i faci bon temps, que llavors tothom vol anar a la platja i es formen llargues cues. Malauradament això ho descobrim tard: és diumenge i fa bon temps. Buffff!!! Cues!!! Ens passem 4 hores per arribar i hem de canviar els plans. Haurem de pujar a la duna a la tarda. Arribem al pàrquing de la Dune Du Pilat i està totalment ple. Clar, diumenge! Decidim, buscar aparcament en algun altre lloc i dinar.

Aparquem al voral d'un camí a prop i dinem. A la tarda agafem un motxilla amb aigua i galetes i ens dirigim cap a la duna. Passem un bosc i veiem botigues de souvenirs, bars i el principi del camí. Es nota molt el principi del camí pel canvi de tipus de sorra, hi trobem sorra de platja. La Duna du Pilat és una enorme formació natural de sorra costanera acumulada al litoral quità del Golf de Biscaia a l'entrada de la conca d'Arachon. Hi ha una escala per poder accedir-hi o s'hi pot pujar directament per la duna. Pugem per l'escala i baixarem per la duna. És la més alta d'Europa i des de dalt pots veure a una banda el mar i a l'altre un paisatge totalment diferent, un immens bosc. Baixem fent la croqueta per la duna, amb molt de compte per no agafar velocitat perquè és bastant alta. No prenguéssim mal!

Un cop a baix, i després de gaudir d'aquest accident de la naturalesa, toca tornar a la Camper. El trànsit del matí ens ha fet anar malament i ens toca ara fer 400 quilòmetres fins a Les Epesses, cap al parc temàtic de Puy du Fou que visitarem demà. Això sí, haurem d'aturar-nos a mig camí per descansar i sopar abans de tornar a fer la resta de viatge entrada la foscor. Ho fem i arribem al pàrquing d'autocaravanes de Puy du Fou a la nit. Aquí tenim servei de lavabos, botiga per comprar, llum, aigua i només estem a 800 metres de l'entrada del parc temàtic. Què més es pot desitjar? Ens val 9 euros el dia, que tampoc és molt. Ens hi estarem dos dies.

DIA 03: Després de llevar-nos, toca visitar el parc temàtic de Puy du Fou. És el segon parc més visitat d'Europa després del de Disneyland París. Ho definiríem com un viatge en el temps, se'n recreen èpoques de romans, de cavallers de l'edat mitjana, de vikings, etc... Es divideix en dos grans parts: La Cinéscénie, que és l'espectacle nocturn més gran del món, i el Grand Parc, on hi ha la resta d'atraccions i espectacles.

Us recomanem portar roba i calçat còmode perquè amunt i avall del parc acabes recorrent més quilòmetres del que us penseu. Tot i que dins del parc hi ha diferents punts per comprar menjar i begudes, nosaltres portàvem motxilla amb aliments i aigua. I pel que fa als espectacles, dir-vos que  cal ser puntuals, com a mínim ser al lloc de cada funció mitja horeta abans o no entrareu. Vigileu!

Comprem les entrades per l'espectacle nocturn de demà. Millor comprar-les amb antelació o s'esgoten. I ara toca deixar-se anar i visitar tot el que es pugui del parc, demà ja farem la resta i l'espectacle de nit. No volem cremar totes les naus el primer dia. Ho fem, i ens ho passem genial. Demà més.

DIA 04: Al llevar-nos ja tenim el dia planificat, i com ahir, tampoc ens cal conduir. Anem al parc i visitem tot el que no hem vist, i repetim el què més ens ha agradat del dia anterior. Cap a les 19:00 tornem a la Camper per canviar-nos de roba i agafar roba d'abric, perquè l'espectacle nocturn dura dues hores i a la nit fa fresqueta. Tornem al parc i gaudim de la Cinéscénie, l'espectacle nocturn més gran del món amb 2.500 actors, 120 cavallers, 100 tècnics i 300 persones encarregades de l'acollida i la seguretat. L'espectacle necessita 28.000 disfresses, 800 objectes artificials, 2500 projectors, 150 canons d'aigua, barques... una passada! Hi participa tot el poble de Les Epesses i voltants.

No us farem espòilers, però la història va d'una família local de l'edat mitjana fins a la segona guerra mundial. Un cop acabat l'espectacle i amb el tancament del parc a les 00:00 ja hem fet el dia.

DIA 05: Ens llevem i fem una mica el mandrós, penseu que dos dies en el parc, amunt i avall, hem caminat de valent.

Cap a les 11:00 del matí marxem direcció cap a Athee sur Cher on volem visitar el Chateau de Nitray, situat a uns 190 quilòmetres. Per tant... calculant... unes dues hores i mitja de viatge. Arribem al Chateau de Nitray, ens presentem al propietari i els diem que som membres de “France Passion”. Ens indica on podem aparcar i on passarem la nit, i ens proposa visitar les seves vinyes i fer una petita degustació. Al final, fins i tot, li comprem unes ampolles de vi.

Passem la nit sota les estrelles i dormint entre vinyes, què més es pot desitjar?

DIA 06: Ens llevem i tenim la següent destinació a uns 100 quilòmetres, una horeta i quart aproximadament. No tenim pressa per sortir cap a Poitiers. Fins i tot decidim no fer el trajecte seguit així que parem a visitar un curiós i petit poble a mig camí anomenat Ligueil.

Dinem aquí i, en un bar fent el cafè, recollim informació d'una ciutat molt a prop de Poitiers anomenada Chauvigny. Descobrim que a Chauvigny tenen un circuit d'uns 16 quilòmetres de recorregut per fer en bicicleta de 4 rodes i 4 places envoltant la ciutat. Guaita que bé, som 4 nosaltres! Anem cap allà i provem de fer la ruta aquesta en bicicleta. Dic provem perquè no ho aconseguim. Hi ha molta gent apuntada i s'hauria d'haver reservat abans. Llàstima! Canvi de plans. Anem a una piscina pública que hem vist a l'entrada de la ciutat a refrescar-nos. Tampoc està malament. Ara sí, cap al vespre, marxem cap al pàrquing d'autocaravanes de Futuroscope a Poitiers. Allí sopem i descansem per l'endemà estar frescos pel parc tecnològic, que també haurem de caminar força entre atracció i atracció.

DIA 07: Ens llevem i comprem l'entrada per Futuroscope. Això sí, comprem la de “passi especial” així podem veure les atraccions més interessants evitant fer tanta cua. Amb un dia es pot veure tot el parc.

Nosaltres, per si ho voleu saber, us recomanem aquestes atraccions que ens van agradar moltíssim: Un viatge extraordinari 4D, Ballar amb robots, La màquina del Temps, Arthur, l'Aerobar (prendre un refresc a 50 metres d'alçada amb els peus penjats i mirant una panormàmica de 360º de Poiters i Futuroscope), la simulació virtual de Sebastian Loeb, l'espectacle nocturn i la degustació de menjar molecular.

Dia fantàstic a Futuroscope, toca anar a dormir (hem sopat dins del parc i hem vist l'espectacle nocturn) i prepar-nos per demà: el viatge de tornada.

DIA 08: Toca carretera. Toca tornar. Estem a 850 quilòmetres de Caldes, unes 10 hores de camí. Marxem a les 11:00, passem per Llimotges i parem a dinar a Bressols. Ja hem fet 4 hores i mitja de camí, gairebé la meitat: 380 quilòmetres. Acabats de dinar i d'estirar les cames, ens queden 5 hores de camí que farem parant vàries vegades a les àrees de descans de l'autopista perquè no sigui molt cansada la tornada.

A les 20:00 arribem a Caldes i.... fins aquí aquesta gran aventura francesa!

VINGA, JA TENIU UNA PROPOSTA MÉS PER AFEGIR A LA VOSTRA AGENDA GRÀCIES A BOREAL CAMPERS.